2011-11-10

Spader kung

Det är inte lätt när man är så ung.
Det är inte svårt att vara dum och naiv
när man hela tiden slåss för sitt liv.
Det är inte lätt när man är en liten kung.

Du var en hora och jag var en prins,
det är allt jag minns.
Kronan på sned och hjärtat i halsgropen,
jag står på balkongen och hör ropen.
Jag hade ett kungarike,
nu har jag ett hål i hjärtat och gräver ett dike.

Ett förtret som vi alla vet, ett svek, en kram, en gam.
En drottning som var kung på brottning
och kung som var på tok för ung och jävligt dum.
Ett hov utav idioter och ett rike utan dess like.
En regent genom dåligt rykte känd.
Och nu är bron över vallgraven sedan längde bränd.

Det finns inga riddare kvar att rädda oss från draken,
bara gamle Silver, den stackars kraken,
den enda i hela vårt stall som faktiskt stod pall för tårar,
piskrapp, narrspel och rikets alla dårar.

Det finns märken efter oss där vi en gång stod,
pölar av blått, blått blod och en trasig tiara.
Det var inget vi kunde stå emot, inget vi kunde klara.
Så vi tackar för oss, prinsen och horan,
för vi vet inte hur man inte slåss.

//Robert 2011

Inga kommentarer: