2011-05-18

Himlen

Jag hör dem säga att du inte kommer till himlen,
för tydligen är du en syndare med smutsig själ,
jag måste vara korkad, för jag trodde du bara ville väl?
Jag hör dem kalla dig bög, skam, äcklig,
jag måste vara dum i huvudet, men för mig har du alltid varit tillräcklig.

Grips inte av panik min vän, du ska inte dömas än.
Ni utan synd är mer än välkomna att kasta första sten,
annars ber jag er kliva undan, lämna vår scen.

De säger att Gud inte vill ha er, ni är inte välkomna in.
För riket är utan smuts och skam.
Men om himlen bara är kliniskt ren och vit,
har jag ändå ingen önskan att ta mig dit.

Jag hörde dem skrika hora, slampa, sköka,
Men du är fantastisk utan att ens försöka.
Jag hör dem säga att du är fördöm, utan hopp.
Men älskling, det är ditt liv och din kropp.

Grips inte av panik min kära, sista andetaget är långt ifrån nära.
Du med oskulden kvar och ett hjärta av guld, du som är ren,
välkommen, kasta du första sten.

De säger att Gud inte vill ha dig, du är inte välkommen in.
Jag tror de ljuger, för vad vore den eviga vilan utan vännen min?
Jag tror jag stannar här,
för jag vill inte leva i en evighet utan det bästa jag vet.

Ni säger att Gud inte vill ha oss, vi är inte välkomna in.
Jag trodde han älskade oss villkorslöst och att han förlåter.
Han som torkar våra tårar när vi gråter.
Snälla låt oss vara, vår tro är kanske inte lika manisk som din,
men vi är ändå alltid välkomna in.

Inga kommentarer: