2011-05-05

att svälta

Photobucket


Det händer ju i ärlighetens namn inte så mycket i mitt liv nowadays. Hoppas mest på att nån ska komma och upptäcka mig igen. Borde kanske hitta nån slags motivation istället för att vänta på att blixten ska slå ner på samma ställe en gång till.


Läser "Just Kids" av Patti Smith nu, sjukt inspirerande och deprimerande, varför kunde inte jag fått vara en svältande konstnär i slutet av 60talet? Att bara vara hungrig år 2011 är inte lika romantiskt kan jag tala om. Jag vill bli porträtterad av Warhol, serenerad av Dylan och dyngrak tillsammans med Jagger. Det närmaste kultur jag kommer är tv3 och det ger mig andnöd. Tror jag ska ta hål i örat och tatuera mig, fick ett sånt sug efter att jag varit in och fått lite inspiration av en svältfödd hipsterkille med fjädrar i örat på weekday (btw så får man sjukt snygga magrutor i deras provrumsspeglar, inget skryt nu, bara sanning - nått med belysningen).


Köpte jeansshorts, så nu blir det ingen middag på ett tag. Heppåre.

Inga kommentarer: