2010-07-13

mkt bra msk


6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej där!
Hittade ditt gamla blogginlägg om Kroknäs... Min pappa härstammar också från Kroknäs och vårat efternamn börjar precis som ditt på J :)
Min farmors flicknamn var Leek och farfar hette Jonsson, och Jonsson heter vi fortfarande.
Är vi släkt kanske?

/Annelie

Robbie J sa...

Hallå där!
Haha, ja, det känns som att det kan vara mycket möjligt. Men har inte sån stor koll, kan höra mig för med farmor vad hon tror.
Men vi heter också Jonsson, farmors flicknamn var Söderman, om det nu ringer nån klocka.

Anonym sa...

Min pappa Seibert är tremänning med syskonen Gunder, Maj-Britt och Vivan Söderman (vet inte om dom är fler syskon), men det finns ju nån till Söderman däruppe också... :)

/Annelie

Robbie J sa...

Men dåså, då är vi ju släkt. Typ...:P
Vivan är min farmor. =)

Anonym sa...

Okej, där ser man :) Är vi "fyrmänningar" vi då, du och jag?
Mamma, pappa och jag var till Vivan och Kroknäs för nån månad sen. Vi lånade hennes båt och sen bjöd hon på goda nybakta bullar och kaffe innan vi åkte hem till S-vall igen.
Mamma och pappa berättade för henne om att dom läst en blogg om "Kroknäs och skjutsa farmor till mormor" (eller om det var tvärtom). Då hade jag ännu inte läst din blogg och vi visste inte namnet på dig.
Vivan såg fundersam ut när hon försökte filura på vems barnbarn du kunde vara.... haha, och så var du ju hennes barnbarn :)

Robbie J sa...

Haha, tror inte farmor känner till mitt bloggande, än mindre vad en blogg är - så jag är inte förvånad om hon inte visste. :)
Men kul ialla fall, och farmors bullar som är femstjärniga! :D