2009-10-03

kurs

Jag gick fram till mamma som stod vid spisen och pysslade med middagen.
"Mamma, mamma! Jag ska fånga ett moln, tror du det får plats i garaget?"
Mamma gav mig en suck, en lång blick och svarade;
"Men Robert, lilla gubben. Ett moln är bara vatten, tusentals molekyler och partiklar som hänger i luften och väntar på att få regna ner på jorden. Det är inget man kan fånga, inget du kan ta med dig hem. Och även om man kunde det så skulle de vara alldeles för stora för att få plats i garaget."
Jag stirrade upp på henne med mina stora frågade gröna ögon innan jag gav ifrån mig;
"Vad var det där för jävla skitsnack? Nu går jag och hämtar metspöt så ber du pappa backa ur bilen ur garaget så jag får plats med mitt moln."

jag har varit på en svinkul skrivarkurs idag. HAHAHAHAH!

Inga kommentarer: