2009-07-11

"Glöm inte att låsa dörren, du är för fan i Nacksta!"

Jag försöker smälta in så gott jag kan här i förorten

De som tycker att konflikterna i Gaza är läskiga har då aldrig varit en helg i Nacksta/Sundsvall. Här är det konflikter vill jag lova!
"Men du överdriver hela tiden Robert!" - Må så vara, men min balkongsgranne
sköt nyss en hund och nu står han och helsteker den i kvällssolen här bredvid mig. Han bjöd över mig på en Efes Pilsner och ett hundlår, men jag tackade artigt nej och gick in till disken som väntade mig på köksbänken.

Tio russingfingrar senare och jag sitter i ett gassande hett vardagsrum och lyssnar på lite Indisk pop, jag förnimmer en fredagskväll som var blöt och trevlig. Jag fick återigen beröm för mitt v
älsvarvade arsle, ta på ni bara, free for all. Men sen sa Bella ifrån, tydligen är det bara okej för hennes händer att vidröra mig, konstig tjej.

Sen stötte vi på en full bulldozer i storblommigt. Hon stormade stället, kaboom, det vara nära att spädgrisen Robert fick möta sin skapare, men klarade sig precis på håret. Sen så stumblade hon ut och dog på innergården. Jag vet att det är fel, men jag dokumenterade.

1 kommentar:

amanda sa...

kanske är det jag som är dum och inte fattade om det var ett skämt, men sköt han hunden på riktigt?:O