2009-05-05

Idag ska jag slåss

Bakom matsalen, på gräsplanen! Nu jävlar!

----23:35----

Det fega aset Fred dök aldrig upp, så jag stod där på gräsplanen i det första riktiga sommarregnet och väntade...och väntade. Jag knöt mina nävar i vredesmod och bet ihop mina käkar och kände ilskan inom mig koka så till den grad att jag grät. VART VAR DET ASET?! Det var ju nu han skulle få spö! Han som bjöd in mig till duell, för att en gång för alla göra upp detta - så dyker han inte upp. Jag väntade ett tag till. Och en ännu en liten stund. Den lilla folkmassan som stått vid min sida hade nu börjat gå hem till sig, han skulle inte komma. Men det var då jag insåg, "Jag vann...han gav upp!". Jag hade vunnit den slutgiltiga ronden. Jag öppnade mina knutna nävar och strök bort luggen ur pannan, lutade huvudet bakåt och stirrade upp i den regnfyllda himlen. "Tack," viskade jag, slöt mina ögon och tog ett djupt andetag. Jag hade vunnit!!!!

Inga kommentarer: