2008-11-14

bibliotekstankar

jag ser vaktmästaren, han hänger upp fågelbord och andra fågelmatsautomater. Även fåglarna ska ha det gott här på Ålsta.
Biblioteket är kallt och det finns inte photoshop vid den datorn jag sitter. Men eftersom jag inte äger kunskapen om koden till datasalen så får jag vackert sitta här och se ut genom fönstret när vaktmästaren halkar omkring i nyfallen snö. En mycket trevlig syn, mysig.
Bibliotek har en slags aura omkring sig, jag kan inte sätta fingret på det, om det är alla hundratals böcker och alal historier om livsöden och sagor om drakar och prinsessor, eller om det bara är dammet som kliar mina ögon, men speciellt är det i alla fall.

jag skapar magi i sysalen by the way, det lät bögigt, men mina byxor kommer rocka rövarna av er. jag har ingen röv btw, linnea sa det, den är obefintlig. fast lite finns det allt, en liten badonkadonk. den ska föresten inte skakas ikväll på FIIL som det var tänkt, jag stannar här i fränsta och går på Karaoke, kanske tar jag ton och skrämmer lokalbefolkningen, vem vet?

Inga kommentarer: