2008-07-10

I think it's a ghost

Modellsommar - Sanningen om Diamanter - Ditt rätta jag - Snyggt - vad kopplar samman dessa titlar? Hm?
Det är böcker jag införskaffat de senaste dagarna - böcker - jag - på bara två dagar har jag köpt böcker som täcker en årsranson för ett fattigt land.
Jag gillar dock att läsa, ibland finns det inget bättre - men att bläddra i KING och kolla på bilderna räknas inte som läsning antar jag. Men när Paulina Porizkova tagit sig tid och skrivit en bok så MÅSTE jag läsa den, och den är riktigt bra kan jag intyga. Eller ja, den ger ännu en bekräftelse att modeller är vackra och mår dåligt, blir nerknarkade och våldtagna av fotografer...men de får fett med pay så live with it säger jag.

jag saknar den dagen för lite över ett år sedan då jag fick ett mail från Ford Models som sa åt mig att komma till LA för en casting - jag kanske kunde ha prytt omslaget för någon tidning nu eller gått på en catwalk för Dior Homme? eller varit med i Haléns vårkatalog...nått glamouröst you know. hahahahahaha!
kommer leva på det mailet tills jag dör - logik.

Inga kommentarer: