2008-05-20

no title

jag gick precis ner till mamma i vardagsrummet - hon tittar på Eurovision Songcontest första deltävlingen. Okej, jag förstår att det är många länder som vill vara med (närmare 40stycken), men mer än hälften av dem saknar låtskrivartalang och kan överhuvudtaget inte sjunga, så varför vara med i leken när ni vet att ni ändå inte vinner? Naivitet antar jag.
Men i alla fall - jag såg 4-5 bidrag tillsammans med mamma innan jag lämnade soffan - det jag såg/hörde var inte bra...inte ens nära på. Jag såg en stoppad kalkon från irland och en smörsångare från...belgien? ni fattar.
jag gillar inte ens melodifestivalen, om det inte vore för att jag är en sådan tävlingsmänniska så skulle jag inte bry mig. men när sverige tävlar - då tittar robert.
men om det blir en talande kalkon som vinner, då tycker jag vi kan lägga ner den här skittävlingen för folk med otroligt dålig smak - jag kommer då aldrig att titta igen om så blir fallet.

Inga kommentarer: